aleja St Zjednoczonych 69, 04-028 Warszawa "Grzybki"
Potrzebujesz serwisu?

Serwis telefonu – rodzaje uszkodzeń

Serwis telefonów komórkowych polega na naprawie lub wymianie części uszkodzonych, jak również powodujących zwarcie układów i modułów w telefonie.

Nasz serwis w Warszawie uważa, że uszkodzenie w telefonie może mieć charakter modułowy, softowy, mechaniczny lub elektroniczny.

Uszkodzenie modułowe

W przypadku uszkodzeń modułowych takich jak głośnik, wibracja, złącze jack, złącze ładowania, moduł wifi, moduł GSM, klapka baterii, aparaty itp. naprawa polega na wymianie starego elementu na nowy. Wszystko uzależnione jest od budowy poszczególnych elementów i ich połączeń.

Najnowsze telefony są tak skonstruowane, że czasami ich wymiana polega na wymontowania ekranu, ramki czy płyty głównej.

Koszt takiej wymiany wycenia się po dokładnej diagnozie uszkodzeń.

Uszkodzenie mechaniczne telefonu

Uszkodzenia mechaniczne i ich naprawy wyceniane są indywidualnie w serwisie.

Jest to nie tylko zbita szybka, ekran, czy ramka. Serwisujemy również elementy, w których ciężko dopatrzeć się uszkodzeń, jednak schematy ułożenia poszczególnych elementów elektronicznych pozwalają nam zdiagnozować awarię.

Zdarzają się przypadki, że nasz telefon nie pokazuje obrazu, a w tle słyszymy reakcję i pracę systemu. Dochodzi wówczas do rozwarstwienia, uszkodzenia ekranu lub taśmy łączącej wyświetlacz z płytą główną.

Najczęstszą jednak naprawą jest wymiana pękniętej szybki. Możliwości takiej naprawy są cztery:

  • Wymiana panelu dotykowego, gdzie szybka pełni funkcję dotyku i nie jest zespolona z ekranem, a tylko przyklejona w ramce nad wyświetlaczem.

Dotyczy to przeważnie starszych modeli Samsunga, Huawei, Microsoft, LG, HTC i niektórych tabletów.

Ekran w takim telefonie musi prawidłowo przedstawiać obraz – bez smug i plam. Wymienia sie wówczas tzw. panel dotykowy – digitizer.

Jeżeli ekran ma pasy wymieniamy również ten element.

  • Wymiana ekranu z szybką, gdzie ekran i szybka jest połączona natomiast nie ma możliwości ich odseparowania lub jest to nieopłacalne, nieprofesjonalne. W slangu serwisantów GSM nazywamy taki ekran „setem”. Taki zestaw montowany jest najczęściej w telefonach Huawei, Xioami, Sony, LG, HTC i dotyczy nowszych modeli.
  • Wymiana zbitej szybki, która pomimo uszkodzenia nadal prawidłowo reaguje na dotyk. Szybka taka nie pełni funkcji dotyku. Stanowi ona tylko warstwę ochronną. Dotyk zaś jest na stałe zespolony z ekranem i chroniony jest warstwą kleju LOCA czyli przezroczystą warstwą, która chroni także ekran i nie zakłóca jego pracy. W takim przypadku mówimy o serwisie samej szybki, czyli wymianie na nową.

W pierwszej kolejności, przy użyciu specjalistycznych maszyn, odseparowuje się szybkę od ekranu i usuwa pękniętą szybkę.

Kolejnym etapem jest usunięcie kleju LOCA i w jego miejsce montaż nowego, lecz przy użyciu plastrów OCA.

Kolejna maszyna – autoklaw, ściska pod ciśnieniem warstwę ekranu z szybką za pomocą plastrów kleju i zespala te dwa elementy.

Pozostaje pytanie, czy takie zabiegi są bezpieczne i profesjonalne? Jak najbardziej tak. Stosuje się je w profesjonalnych serwisach i dają pewność, że twój ekran nie będzie miał pyłków, pęcherzyków, smug.

Ekran po takiej naprawie wraca w pełni do swojej funkcjonalności i bez obaw możemy używać go przez kolejne lata.

Taka usługa dotyczy serwisu Iphone i Samsung.

Czy wymiana takiej szybki jest możliwa w telefonach z zagiętym ekranem? Tak.

Serwis telefonu Samsung S7 edge, Samsung S7 edge plus, Samsung S8 jest możliwa w naszym serwisie i efekty po naprawie można obejrzeć w naszej galerii Google czy facebooku.

Dajemy gwarancję na naszą usługę i pracę takich wyświetlaczy, jak również bez obaw używamy je w naszych telefonach.

Naprawiony ekran w niczym nie odbiega od nowego wyświetlacza.

  • Wymiana szybki z ekranem i ramką. Wymiana fullsetu.

Taka wymiana jest niezbędna jeżeli nie ma możliwości wyjęcia ekranu z ramki. Producent wówczas stosuje wymianę całego zestawu i nasz serwis również musi zastosować takie rozwiązanie.

Przykładem jest Sony M4 Aqua, Samsung Solid.

Doświadczenie w serwisowaniu telefonów pozwala nam ustalić, które rozwiązanie zastosować, żeby efekt końcowy był w pełni zadowalający dla obu stron. Dla naszego serwisu i dla Klienta.

Uszkodzenia softowe czyli programistyczne

Często w telefonach pojawiają nam się błędy systemu. Telefon wisi na logo operatora, resetuje się, zawiesza się, pojawiają się dziwne aplikacje itp.

Większość awarii należy sprawdzić w naszym serwisie w Warszawie. Diagnozy nie da się ustalić niestety od razu. Bywa, że telefon, który pracuje, ale zawiesza się po 10 minutach, ma uszkodzony procesor lub pamięć ram.

Większość problemów programistycznych da się usunąć i naprawić. Dokładny opis błędów systemowych opisaliśmy w zakładce naprawa softu.

Uszkodzenia elektroniczne

Naprawa elektroniki w telefonie jest zajęciem czasochłonnym i wymaga dobrej precyzji i wiedzy. Przypadków awarii może być bardzo dużo, dlatego nie ma jednoznacznej diagnozy co mogło ją spowodować.

Być może kontakt z cieczą, uszkodzona bateria, nieoryginalna ładowarka, zwarcie na modułach lub inne.

Najczęstszym pytaniem klientów jest „Czy uda się to naprawić?”

Po wstępnej diagnozie określamy budżet naprawy i staramy się, żeby naprawiany układ nie wrócił na reklamacje. Wszystko jest jednak uzależnione od stopnia uszkodzenia i dlatego na wymianę modułową jest udzielana gwarancja. Najczęstszą jednak awarią jest wymiana układu zasilania, czyli gniazda USB. Pozostałe naprawy wymagają czasu dlatego serwisanci pod mikroskopem testują wymienione elementy.

Serwisujemy również laptopy oraz komputery PC (więcej informacji na naszej podstronie serwis laptopów) oraz tablety (więcej informacji na naszej podstronie serwis tabletów)

Sprawdź pozostałe usługi naszego serwisu