aleja St Zjednoczonych 69, 04-028 Warszawa "Grzybki"
Potrzebujesz serwisu?

Ostatnie wpisy na blogu

Kiedy warto oddać telefon do serwisu? Jak wybrać ten odpowiedni serwis telefonów?

oddanie telefonu do serwisu

Nowoczesny telefon, poza zastosowaniem stricte komunikacyjnym pełni niepośrednią funkcję także w edukacji, rozrywce, pracy czy też wreszcie jest nośnikiem istotnych danych personalnych. Nie każdy użytkownik ma w zwyczaju przechowywać zawartość smartfona w chmurze, w głównej mierze odnosi się to do fotografii lub plików muzycznych. W każdym razie awaria telefonu może znacząco utrudnić codzienne funkcjonowanie, a wymiana sprzętu na nowy, z różnych powodów jest niemożliwa. Czy warto oddać smartfon do naprawy i jak wybrać odpowiedni serwis telefonów?

  • Najczęstsze przyczyny uszkodzeń smartfona
  • Kiedy warto oddać telefon do serwisu?
  • Czy można odzyskać dane ze smartfona?
  • Jak wybrać dobry serwis smartfonów?

Kiedy warto naprawić smartfon?

Naprawa uszkodzonego smartfona jest zalecana zawsze w kilku przypadkach:

  • Sprzęt jest drogi (wymiana będzie kosztowna);
  • Awaria wiąże się z powierzchownym uszkodzeniem obudowy lub zalaniem;
  • Smartfon zawiera w swojej pamięci cenne dane (możliwe jest ich odzyskanie);
  • Naprawa smartfona nie dotyczy skomplikowanych układów np. płyty głównej.

Oczywiście, powyższe zestawienie należy potraktować jako znaczące uproszczenie. Nie zmienia to faktu, że warto w takich przypadkach skonsultować się z doświadczonym serwisantem. Większość profesjonalnych zakładów naprawy telefonów ma w swojej ofercie bezpłatne poradnictwo oraz czynności diagnostyczne.

Jakie są najczęściej zgłaszane awarie smartfonów?

Statystyczne najczęściej dochodzi do pęknięcia szybki, zalania telefonu oraz utraty danych z pamięci wewnętrznej. W każdym z tych przypadków naprawa smartfona jest możliwa, pod warunkiem że urządzeniem zajmą się wysoko kwalifikowani specjaliści.

Pęknięcie szybki

Pęknięcie szybki często uniemożliwia korzystanie ze smartfona, zważywszy, iż usterka dotyczy ekranu dotykowego. Nawet jeśli dotyk w telefonie działa, pod wpływem nacisku zbitej szyby na wyświetlacz, ulegnie on wkrótce rozlaniu – uszkodzeniu.

Wypada dodać, iż współczesne ekrany wymagają wiedzy specjalistycznej od serwisanta, ponieważ telefony mają rożną budowę oraz rodzaj wyświetlacza.

Z tego powodu samodzielna wymiana szybki nie jest wskazana. Z pewnością najszybciej i najtaniej upora się z tym profesjonalny serwis telefonów. Co ważne, użytkownik otrzyma gwarancję na wykonaną usługę wymiany.

Zalanie smartfona

Zalanie bądź zawilgocenie telefonu jest usterką tak powszechną, iż często producenci smartfonów zastrzegają w gwarancjach, iż tego typu uszkodzenia nie są nimi objęte. Co zrobić w przypadku zalania smartfona?

Ostateczny sukces naprawy będzie zależał od dwóch czynników:

  • Okresu przebywania urządzenia w wodzie;
  • Klasy odporności na zamoczenie.

Klasa odporności wskazuje na to, jak długo w środowisku wodnym i na jakiej głębokości może przebywać smartfon, bez uszczerbku dla swojej sprawności.

Wyróżnia się dwie podstawowe klasy odporności:

  • IP68 – smartfon wytrzymuje ciągłe zanurzenie w wodzie na głębokość większą niż 1 metr;
  • IP67 – ochrona przed skutkiem zanurzenia w wodzie na głębokość do 1 metra nie dłużej aniżeli 30 minut.

Nie oznacza to, że natychmiast wyjęty telefon z wody straci swoje właściwości techniczne. Szybka interwencja serwisanta może przywrócić sprzęt do pełnej sprawności. PAMIĘTAJMY: naprawa telefonu po zalaniu jest możliwa!

Odzyskanie danych

Odzyskanie danych z telefonu jest czynnością serwisową zyskującą stale ogromne uznanie użytkowników. Nie trzeba dodawać, iż o powodzeniu operacji decyduje w większości przypadków profesjonalizm osób zajmujących się naprawą smartfonów.

Przyczyny (wybrane) utraty danych:

  • Awaria smartfona;
  • Uszkodzenie mechaniczne;
  • Uszkodzenie plików z danymi;
  • Działania hakerów.

Powyższe sytuacje mogą zdarzyć się dosłownie w każdej chwili. Z tego powodu warto zabezpieczyć swoje urządzenie, wykonując regularnie kopię zapasową danych, korzystając z pomocy profesjonalistów.

Co ciekawe, dane można odzyskać także z telefonu, który się nie włącza, chociaż jest to operacja znacznie trudniejsza.

Jak wybrać odpowiedni serwis telefonów?

Odpowiedni serwis telefonów jest w stanie tchnąć w urządzenie drugie życie, przywracając go do stanu pierwotnego. Oznacza to, iż smartfon po naprawie będzie funkcjonował dokładnie tak samo, jak w momencie zakupu.

Stąd wybór zakładu naprawczego ma ogromne znaczenie. Warto zatem dokonać pewnego researchu, poczynając od zapoznania się z opiniami dotychczasowych klientów wyrażonymi w sieci internetowej.

Drugą, nie mniej istotną wskazówką jest podejście do naprawy kadry danego serwisu. Pracownik wykazujący duże i – co istotne – skrupulatne zainteresowanie objawami usterki, jest rękojmią, iż zna się na rzeczy, a diagnoza przez niego postawiona okaże się najwłaściwsza.

Pewnym wymiernikiem profesjonalizmu serwisu, jest oferta zakładu. Powinna obejmować ona jak najszersze spectrum działać, co świadczy o dobrym przygotowaniu technicznym i merytorycznym personelu.

Oferta serwisu telefonów:

I wiele innych.

W przypadku awarii wystarczy zgłosić się telefonicznie do odpowiedniego serwisu, opisując model telefonu i rodzaj usterki wraz z okolicznościami jej powstania. To wszystko. W trakcie rozmowy ustalony zostanie termin spotkania z serwisantem, podczas którego dokonana będzie bezpłatna wycena naprawy. To wszystko.

Na wymianę telefonu zawsze przyjdzie czas, wcześniej warto pomyśleć o jego naprawie. Tym bardziej że ceny nowych dobrych smartfonów kształtują się na naprawdę wysokim poziomie. Można te środki przeznaczyć na coś przyjemniejszego. Zadzwoń, umów spotkanie, oszczędzaj i ciesz się sprawnym telefonem przez kolejne lata.