
Telefony iPhone to wyjątkowo dopracowane konstrukcje smartfonów, wyróżniające się na tle modeli z Androidem charakterystyczną linią, odmiennym środowiskiem działania i systemem operacyjnym iOS. Jednak jak w przypadku każdego sprzętu elektronicznego, również w iPhone’ach mogą pojawić się drobne usterki, jak i poważne awarie. Jakie są najczęstsze problemy z telefonami iPhone? Czy można im zaradzić we własnym zakresie? Kiedy potrzebna jest pomoc specjalistycznego serwisu?
Usterki związane z codzienną eksploatacją
Konstrukcja oraz podzespoły iPhone’ów, mimo wysokiej dbałości o detale, w wyniku ciągłej eksploatacji mogą ulec osłabieniu prowadzącemu do wystąpienia usterek. Ma to miejsce zwykle już po gwarancji producenta. Do najczęstszych eksploatacyjnych problemów zgłaszanych przez użytkowników należą:
- niesprawne gniazdo złącze Lightning – nie ładuje się, rozłącza, zbyt wolno się ładuje, nie obsługuje transferu danych,
- uszkodzona lub mało wydajna bateria – krótki czas pracy, przegrzewanie się, wyłączanie telefonu,
- niedziałające przyciski – brak reakcji lub jej losowość.
Przy specyficznym sposobie użytkowania mogą zdarzać się również problemy z odczytem kart SIM czy przeładowaną pamięcią telefonu. Wymienione usterki powinny zostać poprawnie zdiagnozowane, a ich naprawa najczęściej wymaga kontaktu ze specjalistycznym serwisem.
Uszkodzenia mechaniczne iPhone
Osobną grupą usterek iPhone, które dotykać mogą wszystkie modele bez wyjątku, są uszkodzenia związane z niepożądaną ingerencją mechaniczną. To po prostu:
- pęknięta szybka lub wyświetlacz,
- uszkodzenie aparatu fotograficznego, obiektywu,
- zalanie lub zawilgocenie urządzenia,
- uszkodzenie płyty głównej.
Uszkodzenie szybki czy wyświetlacza należy do usterek, które, choć występują dość często, w większości przypadków można usunąć poprzez wymianę wyświetlacza Iphone. Jednak już zalanie i postępująca korozja, albo uszkodzenie płyty głównej mogą wiązać się z wysokimi kosztami czy nieopłacalną lub nawet niemożliwą naprawą. Tu ważne jest szybkie i profesjonalne działanie.
Awarie telefonów iPhone na poziomie systemu i aplikacji
System operacyjny w iPhone’ach, czyli iOS oraz oficjalne aplikacje mimo wprowadzanych w kolejnych wersjach stałych ulepszeń również mogą powodować problemy. Te usterki zgłaszane przez posiadaczy smartfonów często można rozwiązać samodzielnie, o ile posiada się odpowiednie umiejętności lub wsparcie ze strony Apple. Zaliczyć można do nich między innymi:
- kwestie niepoprawnej synchronizacji danych urządzenia w chmurze czy z innym sprzętem Apple,
- problem z logowaniem twarzą w nowych modelach bez Touch ID,
- zagadnienia związane z instalacją, aktualizacją, czyszczeniem lub odzyskiwaniem danych iPhone.
Choć powyższe zagadnienia z założenia są proste w ekosystemie Apple, nowi czy mniej doświadczeni użytkownicy napotykają problemy, gdy aplikacje lub mechanizmy przestają działać w spodziewany sposób. Nie zawsze diagnoza takich usterek jest oczywista.
Kiedy udać się po pomoc z iPhone do serwisu?
Zasadniczo większość wymienionych usterek pojawiających się w iPhone powinno być diagnozowanych i naprawianych przez ekspertów. To kwestia konieczności użycia specjalistycznych narzędzi, wykorzystania szerokiej wiedzy i doświadczenia oraz precyzyjnych działań w odpowiednim środowisku. Wyjątek mogą stanowić zagadnienia programowe, niezwiązane z funkcjonowaniem poszczególnych podzespołów czy z uszkodzeniami mechanicznymi. Wspomniany problem z logowaniem czy synchronizacją danych, komunikacją z komputerem może zostać rozwiązany z użyciem wsparcia Apple. Nie zawsze jest to jednak wykonalne lub w zasięgu możliwości użytkownika, dlatego w razie wątpliwości czy dalszego pojawiania się usterek warto naprawę zlecić doświadczonemu serwisowi telefonów Iphone.