
Cieszymy się przez dłuższy okres naszym smartfonem, jest przecież z nami prawie wszędzie. Znamy jego właściwości, dbamy żeby nic mu się nie stało. Kupujemy ładne etui, nowe szkło hartowane. Staramy się żeby służył nam jak najdłużej. Tak ma sporo z nas, że przyzwyczajamy się do telefonu – znamy go przecież na pamięć i szybko odnajdujemy potrzebne informacje.
Lecz nagle przychodzi ten nieszczęśliwy dzień, gdy niefortunnie wypada nam z rąk lub spada z biurka. Przytrafia nam się mały wypadek w taki czy inny sposób i nasz telefon ma pajęczynę na szybie.
Czy możemy coś na to zaradzić? Czy możemy sami zdiagnozować uszkodzenia ? Czy musimy od razu wysłać telefon do serwisu autoryzowanego? Warto zasięgnąć rady ekspertów z dziedziny GSM i przeczytać ten artykuł lub przekazać go osobom, którzy mają podobny przypadek.
W telefonach wyróżnia się trzy rodzaje uszkodzeń szybki i omówimy je krok po kroku.
Pierwszy przypadek – uszkodzona jest szybka – dotyk działa
Szybka wyświetlacza – tak potocznie przyjęło się w serwisach mówić o wierzchniej warstwie szkła, która ochrania wyświetlacz. Jest przyklejona specjalnym klejem LOCA, który jest przezroczysty i skleja się ją do wyświetlacza.
Za pomocą specjalnych maszyn tą szybkę odseparowuje się od ekranu i wymienia na nową a następnie próżniowo, w maszynach o nazwie Autoklaw, łączy się ponownie z wyświetlaczem który jest poniżej.
Jak odróżnisz to uszkodzenie ekranu? Czy możemy wymienić samą szybkę czy cały ekran?
Każdy telefon ma inną budowę i rodzaj ekranu. Jeżeli twój telefon to Samsung to zapewne posiadasz wyświetlacz Amoledowy, który składa się z takiej właśnie szyby i ekranu ( wyświetlacza) który jest poniżej. W takich przypadkach często po wypadku, dotyk działa prawidłowo, a na ekranie nie widzimy pasów i plam. Wówczas jest możliwa opcja wymiany samej szybki. Jest to opcja bardzo bezpieczna i dopracowana. Nie ma obaw, żeby coś przestało działać i zdarza się to raz na 100 napraw.
Sprawdzisz to za pomocą kodu serwisowego w Samsungu. Wystarczy na klawiaturze numerycznej przy wybieraniu numeru wpisać kod *#0*# a następnie wybrać opcje TOUCH. Pojawia się okno serwisowe które pozwala sprawdzić stan wyświetlacza i tak zwanego dotyku.
Jeżeli jednak dotyk nie działa, ekran posiada plamy, pasy lub jest fioletowy, czarny to jedyną opcją naprawy jest wymiana kompletnego wyświetlacza. Zachęcamy do ustalenia kosztów z naszym serwisem GSM Magic Phone w Warszawie.
Jeżeli posiadasz telefon marki Oppo, Huawei , Xiaomi, Sony lub LG to wówczas taka wymiana jest również możliwa, lecz serwis GSM bierze pod uwagę opłacalność naprawy i ryzyko uszkodzenia ekranu przy odseparowaniu szybki.
Wymiana takiej szybki w u tych producentów wiąże się z dużym nakładem pracy – wymienia się zatem mimo, że Klient wolałby tańszą opcje, cały kompletny ekran. Tylko topowe, tak zwane flagowce modeli Huawei , Oppo i Xiaomi serwis gsm zgadza się na zlecenie wymiany samej szybki.
Przypadek nr 2 – uszkodzona jest szybka – dotyk nie działa
W takich przypadkach wymienia się cały komplety wyświetlacz.
Jedynym wyjątkiem są telefony marki Apple i starsze modele Samsunga, Microsoft, Huawei czy LG, które posiadają tak zwany DIGITIZER czyli szybkę z dotykiem wbudowanym (na taśmie). Rzadko je spotykamy i niechętnie są naprawiane przez serwisy gsm.
Przypadek nr 3 – szybka jest cała ale wyświetlacz nie działa – jest czarny lub pojawiają się pasy lub linie
Niestety takiego ekranu nie uda się uratować i w tym przypadku również wymienia się cały wyświetlacz kompletny z szybką.
Ten przypadek nasz serwis wykonuje najczęściej, ponieważ koszty ekranu są opłacalne dla serwisu i Klienta. Daje to gwarancje zadowolenia i unika się problemów z błędami w sztuce.
Zadaniem każdego serwisanta jest zamontować moduły czyli płytę główna baterie, kamery i złącza. Tak naprawia ekrany również autoryzowany serwis Samsunga, serwis Huawei, Serwis Xiaomi i Oppo.